Naše první společná dovolená v Tatrách

Naše první společné dobrodružství nás čekalo ve Vysokých Tatrách, do kterých jsme se s Fildou vydali skoro před třemi lety (to to letí!). Filda, ostřílený cestovatel, který procestoval s batohem na zádech nejen Gruzii a Rumunsko, ale také procestoval řadu národních parků v USA, strávil pár měsíců na Aljašce a zúčastnil se adventure rally s cílem Senegalu. A já, vysokohorskou turistikou nepolíbená holka, která jezdí na dovolenou jedině se svým krásným velkým kufrem.

Jelikož jsem nikdy na žádné dobrodružné cestě nebyla, neměla jsem téměř žádné vybavení a skoro všechno jsem si musela půjčit:

Trekové boty od mamky, které nosím dodnes, protože je mám už pěkně prošláplý (promiň mami).

Krosnu značky Tatran od kamaráda Boba (díky Bobe), která se mnou procestovala už pár zemí, protože já nejsem schopná si koupit svojí vlastní.

Softshellové kalhoty od kamarádky – o tom, že existuje nějaké softshellové oblečení jsem do té doby neměla ani páru.

Dokonce jsem si musela půjčit i ešus, ale ten jsem nakonec zapomněla doma.

A hurá směr Poprad 🙂

První den byl pohodový, prošli jsme si Poprad a navštívili jsme místní aquapark. Druhý den jsme vyrazili do Starého Smokovce, kde jsme se ubytovali v příjemném penzionu a následující den jsme se nechali vyvézt lanovkou na Hrebienok. Tady sranda končí. Protože nás čekala několikahodinová túra na Téryho chatu.

Nikdy před tím by mě nenapadlo, jak se člověk může zadýchat a zapotit při šlapání do kopce, vždyť jenom jdete, je to jenom chůze, nic na tom není!  Nakonec jsem to díky Fildovo povzbuzování a jeho podpoře zvládla a začínala jsem se těšit na svojí první noc v horské chatě ve výšce 2 015 m.n.m. To, že tam neteče teplá voda mě ani moc nerozházelo, kupodivu ani to, když jsem zjistila, že budeme spát v jednom pokoji na trojpalandě ještě s dalšími lidmi (cizími), přikrytí takovou tou šedou kousavou dekou. Ten večer jsme vypili hodně Šariše a tatranského čaje. Což leccos vysvětluje.

summer-deals

Následující den ráno jsem se cítila, už jako zkušený horal a začalo mi docházet, jaké pocity zažívá Radek Jaroš při svých výstupech na osmitisícovky (vždyť jsem vylezla až do výšky 2015 m.n.m!). Nemohla jsem se dočkat až vyrazíme na túru přes Priečné Sedlo, o které jsem věděla, že je jednou z nejnáročnějších tras ve Vysokých Tatrách. Měla jsem z toho trochu obavy, ale k překvapení nás obou, jsem poslední prudký úsek, který je jištěn řetězy, zvládla úplně v pohodě a dokonce se mi to i líbilo.

Teď už nás čekal jen tříhodinový sestup ke Zbojnické chatě, ve které na nás čekala odměna – pivo a zelňačka!

16_1-140

Poté jsme ještě dali několik jednodenních tůr a na poslední dny jsme si nechali Slovenský ráj. Našli jsme si nádherné ubytování na Ranči u Trapera , který najdete kousek od turistického střediska Podlesok. Majitelé byli moc milí a ochotní nám poradit vhodnou trasu, kam se vydat.

Vydali jsme se na túru nejznámější roklinou v Slovenském Ráji, Suchou Belou. Některé úseky jsou zabezpečené dřevěnými a železnými žebříky, takže opět trocha adrenalinu. Ale odměnou vám je pohled na nádherné vodopády a čistou nedotčenou přírodu.

16_1-193

Šlapání bylo za mnou  a já jsem na sebe byla pyšná, že jsem to zvládla a Filda mi později prozradil, že si mě potřeboval otestovat, jestli to zvládnu, abychom mohli naplánovat naší další dobrodružnou výpravu na Balkán. Ale o tom zase až příště 🙂

Life begins at the end of your comfort zone

V horách si najednou uvědomíte, jak je příroda mocná, cítíte velký respekt ke všemu, co je kolem vás a přejete si uchovat ten pocit klidu a míru ve svém srdci.

2 thoughts on “Naše první společná dovolená v Tatrách

1. Wow, nádhera! Ďakujem za fotografie a podrobný opis, pretože môj ocino ma už asi 3 roky presviedča, že by sme mohli vyskúšať túto trasu cez to sedlo, ale zatiaľ mu to úspešne odmietam. 😀 Chodíme síce do Tatier každý rok, konkrétne na výstup na Predné Solisko, ale keď tak vidím tvoje fotografie po čom sa to šplháš, tak sa mi zatočila hlava. 😀 Na to už trekingová obuv (ktorú nemám) asi bude potrebná, že? :/
    Mimochodom, naozaj veľmi pekný článok, zaujalo ma to hlavne preto, že na tomto výlete si nebola žiadna skúsená turistka. A na Balkáne ste už boli, alebo sa len chystáte? 🙂

To se mi líbí

1. Děkujeme 🙂
      Nebyla jsem vůbec zkušená turistka, byl to můj první větší „výšlap“ a určitě doporučuji! Když jsem to zvládla já, tak to zvládne každý, věř mi 😀 ale trekingová obuv je potřeba, už jen kvůli bezpečnosti a pohodlí. A na Balkáně jsme už byli, to už bylo dobrodružnější, bude o tom určitě také článek 🙂 Měj se krásně a jestli vyrazíš do Tater, určitě potom napiš 🙂 určitě to zvládneš levou zadní 🙂 Anet

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )